Fejl ødelægger jeres annoncering, Nemlig.com


Småfejl i din annoncering kan nemt rettes. Også hos Nemlig.com.

Eller rettere sagt; jeres bureau, der varetager jeres annoncering.

Jeg kan ikke lade være med at kigge virksomheders annoncering efter i sømmene. Denne gang faldt jeg over annoncer fra Nemlig.com.

Fejl 1: Like-annonce – Forkert målgruppe

annoncering på sociale medier

 

 

 

 

 

 

 

 

Like-annoncer bør kun målrettes til tidligere besøgende, købere, eller modtagere af jeres nyhedsbrev. Jeg er ikke en af dem.

Det er uhensigtsmæssigt at promovere like-annoncer til folk, der ikke har været i kontakt med jer. Med mindre I (i bedste tilfælde) vil betale 20 kr. pr. like, og har en klar plan for hvordan I vil kapitalisere på de dyre likes.

Løsning

  • Opret målgrupper baseret på data om besøgende på jeres hjemmeside, jeres købere og modtagere af nyhedsbrevet (såfremt I har permissions til dette. *Host GDPR*).
  • Udarbejd tre forskellige tekster der passer til målgruppernes relation til jeres virksomhed og placering i salgstragten.

 

Fejl 2: Upræcist sprog forvirrer

annoncering på sociale medier

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Annoncen har en pil der peger nedad, der henviser mig til et link jeg skal klikke på. Problemet er, at linket ikke er nedenunder teksten, men er ovenover i ‘Se menu’. Det sker, når I anvender en og samme annonce til både Facebook og Instagram, og kun bruger et annoncesæt. Dårlig ide.

Løsning

  • Anvend ét annoncesæt til Facebook og ét til Instagram.
  • Udarbejd forskellige annoncer til hver kanal, og anvend dem i det relevante annoncesæt.

Med andre ord: Alle annoncer skal skræddersys til hver enkelt platform, hvilket i dette tilfælde kan være op til fem forskellige (nyheder, lynartikler, højre kolonne, Instagram samt Audience Network).

 


Dette indlæg blev udgivet i Blog. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.