Skærmbillede 2015-02-24 kl. 15.03.37Jeg forsøger altid at gøre hverdagen nemmere ved at bruge værktøjer og apps der kan spare mig tid og strukturere mit arbejde. Et værktøj jeg er svært begejstret for er Podio. Podio er et såkaldt social work tool; et socialt værktøj der kan gøre dit arbejde nemmere i samarbejde med dine kollegaer. Til dig der ikke kender Podio, kan det kort forklares ved, at være blanding af Outlook, Facebook og Dropbox.

På Podio kan du projektstyre, få overblik og interagere med dine kollegaer. Podio er meget fleksibelt og kan skræddersys på mange måder.

Med Podio skaber jeg et overblik over aftaler, projekter, kontakter, og så har jeg alle dokumenter samlet et sted. Jeg har brugt Podio i et utal af projekter til blandt andet i mit arbejde i Røde Kors og mit initiativ Offline Onsdag.

Det er mit indtryk, at meget få i Danmark kender og bruger Podio, og det er en synd og skam. Når det kommer til nye IT-tiltag oplever jeg generelt en stor berøringsangst i virksomheder, for at bruge nye værktøjer der kan gøre arbejdet smartere.

Der findes efterhånden mange social work tools og her kan Yammer, Echo og Asana nævnes, som jeg endnu ikke gennemtestet. Er du på udkig efter godt tool til teambuilding, så bør du kigge på Knowie, som ser rigtig stærkt ud.

Har du også et værktøj du ikke kan undvære, vil jeg meget gerne høre hvilket.

/t


Leave a comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.